dnes je 24.4.2025

Input:

Reklamácie a vrátenie tovaru v e-shopoch: Ako to zvládnuť bez zbytočných starostí

31.3.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.364 Reklamácie a vrátenie tovaru v e-shopoch: Ako to zvládnuť bez zbytočných starostí

Tomáš Bugáň, BugesWeb s. r. o.

Reklamácie a vrátenie tovaru sú pre mnohých majiteľov e-shopov nočnou morou. Môže sa zdať, že každý vrátený produkt znamená len starosti a finančné straty. V skutočnosti však môže dobrá politika reklamácií a vrátenia výrazne posilniť dôveru zákazníka vo vašu značku a priniesť vám z dlhodobého hľadiska viac objednávok. Stačí to správne uchopiť a komunikovať zrozumiteľne a ústretovo.

1. Prečo je dôležitá jasná politika vrátenia

Ľudia sú zvyknutí nakupovať online s vedomím, že tovar môžu vrátiť bez udania dôvodu. Ak im to sťažíte, môžu od vás odísť a už sa nikdy nevrátiť. Skúsenosti mnohých e-shopov ukazujú, že otvorený a ústretový prístup k vráteniam vedie k lepšej reputácii a opakovaným nákupom. Zákazník si často povie: „Ak